آخرین مطالب

یکشنبه 24 اسفند 1393
1:56


پشتکار، عامل موفقیت در تمرینات2


در این مطلب به ادامه نکاتی که درباره پشتکار در ورزش بود صحبت میکینم وهمچنین

عللی که می تواند تعهد پشتکار ورزشکار را تحلیل ببرد را نام میبریم.

 



● تمریناتتان را اصلاح کنید.


اگر تمریناتتان موثر باشند باید سطح تناسب اندام شما ارتقا پیدا کند؛ این یعنی پس از مدتی حرکت یا تمرینی که برایتان دشواربود باید برایتان آسان تر شده باشد. همچنین باید بتوانید برای بالا بردن شدت تمرین، مقدار وزنه هایتان را هم بالاتر ببرید. اما بهتر این است که کل برنامه تان را هر از چند گاهی دوباره تنظیم کنید تا به بالاترین نتایج دست پیدا کنید و ثبات قدم در تمریناتتان را نیز حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که هدف اصلی شما با گذشت زمان تغییر می کند. شاید با نزدیک شدن تابستان بخواهید کمی لاغرتر شوید یا پزشکتان توصیه کرده باشد که سلامت قلبی-عروقی خود را بالا ببرید. موضوع هرچه که باشد، فقط اطمینان یابید که برنامه تمرینی تان همیشه به روز باشد.


● به تمریناتتان تنوع بدهید.


و آخر اینکه تا می توانید به تمریناتتان تنوع بدهید. ثابت قدم ماندن در برنامه ای که هیچ چیز تازه ای در آن وجود ندارد کار سختی است. چه تمریناتتان را به کل عوض کنید و چه آن را به طریقی متفاوت انجام دهید، ایجاد تغییر در برنامه به شما کمک می کند همیشه به انجام آن علاقه مند باشید و برای انجام آن پشتکار داشته باشید. از تغییر فصل ها استفاده کنید، چرا در تابستان که می توانید بیرون بروید و از هوای آزاد برای دویدن استفاده کنید، تمرینات کاردیو را داخل باشگاه و با تردمیل و دوچرخه ثابت انجام دهید.


● پشتکار داشته باشید.


دفعه بعد که انتخاب های مختلفی برای برنامه تمرینی و غذایی تان پیش رو دارید، اطمینان یابید که هر یک کالری که انتخاب می کنید متعادل باشد و زمان استراحت و تمرین تان هم مشخص باشد و اگر سعی کنید به جای اینکه همه وقت تان را صرف برنامه ریزی کنید کمی به بالا بردن انگیزه تان کمک کنید. مطمئن باشید که بهترین نتیجه را به دنبال خواهید داشت.


عللی که می تواند تعهد پشتکار ورزشکار را تحلیل ببرد عبارتند از :


• عدم مشاهده پیشرفت در امر ورزشی
• آسیب های ورزشی
• فقدان علاقه کافی به انجام ورزش مربوطه
• اضطراب های مرتبط با ورزش و رقابت
• عدم تعهد به انجام وظایف در سایر هم تیمی ها


بسیاری از افراد مثل مربی، دوستان، پزشک تیم و .... می توانند با دادن انرژی مثبت و فیدبک مثبت به ورزشکاران بخصوص در دوران آسیب دیدگی، کارائی پائین و بیماری انگیزه و پشتکار و تعهد ورزشکار را حفظ و افزایش دهند و به این ترتیب شروعی دوباره را برای وی متصور باشند.


 

منابع:

 

http://tnews.ir

 

http://www.beytoote.com

 

http://varzeshkar.akairan.com

 

sportmedicine.ir

 

 

پایگاه ارتباطی:ahaad4@ahaad.ir

 

 

 

مؤید و پیروز باشید.








نام:
ايميل: