آخرین مطالب

شنبه 9 اسفند 1393
1:20


ایجاد انگیزه برای شروع ورزش2


برای انجام ورزش لازم است که انگیزه کافی را در خود ایجاد کنیم انگیزه نداشتن باعث توقف ورزش میشود ورزش کردن باعث رسیدن به ارامش واز بین بردن اضطراب میشود به این ترتیب میتوان با انرژی بیشتری به کار باز گشت.

درادامه مطلب قبلی باید دانست.

 



6.صبح زود ورزش کنید.

 

صبح‌ها بیشتر ورزش کنیم.بهترین زمان برای انجام ورزش صبح‌ها است بنابراین برنامه‌های خود را طوری تنظیم کنیم که برای انجام ورزش هنگام صبح زمان داشته باشیم. ورزش کنیم، دوش بگیریم و با انرژی به سرکارمان برویم.

بعد از ورزش صبحانه خوشمزه برای خود آماده کنید. نیم ساعت تا یک ساعت بعد از ورزش می‌توانید صبحانه بخورید. سعی کنید صبحانه‌ای که دوست دارید برای خود آماده کنید تا انگیزه بیشتری پیدا کنید.


6.خودتان را به سمت باشگاه هل دهید.


اگر می خواهید به باشگاه بروید اما حس آن را ندارید، بدون آنکه زیاد فکر کنید فقط به سمت باشگاه بروید. به خودتان بگویید اگر همچنان حس ورزش نداشتم، به خانه برمی گردم! البته خیلی بعید است وقتی آنجا رسیدید حوصله برگشت به خانه را پیدا کنید. سپس به خود بگویید فقط 10 دقیقه روی تردمیل راه می روم، و به همین ترتیب یکی دو تمرین دیگر را نیز انجام دهید. آنوقت می فهمید ورزش کردن چندان هم کار سختی نیست. مجبور نیستید برنامه ورزشی را دقیقا پیاده کنید. همینقدر فعالیت نیز موجب ترشح اندورفین می شود.

اگر برنامه تان ورزش در هوای آزاد است، قدم اصلی، پوشیدن لباس و قدم بعدی بیرون رفتن، و سپس قدم زدن است! وقتی لباس پوشیدید و از خانه بیرون رفتید متوجه می شوید که ورزش کردن چندان دشوار نیست.


7.یک همراه برای تمرین داشته باشید.

اگر نمی توانید به تنهایی تمرین کنید پس یک شریک پیدا کنید یا در یکی ازبرنامه های تناسب اندام گروهی شرکت کنید . رقابت کنید و یا به صورت گروهی با کسانی که دارای انگیزه بالایی هستند ورزش کنید . این به شما کمک می کند تا به راهتان ادامه بدهید و تمرین برای شما با استرس کمتری همراه خواهد بود.


8.یادداشت کنید .


داشتن یک دفتر یادداشت برای ثبت پیشرفت هایی که در زمینه ورزش می کنید، به شما کمک می کند ببینید که روند پیشرفتتان چگونه است و اهداف جدید برای خود تعیین کنید.

اگر فکر می کنید که سالیان سال است همان فعالیت های تکراری را انجام می دهید، یک تغییر عمده در برنامه تان پیاده کنید و روند پیشرفتتان را ثبت کنید.


9.خودمان را تشویق کنیم.

به خودمان جایزه بدهیم!آیا تا به حال کاری کردیم که خوشحال‌مان کند و بعد به خاطر آن به خودمان جایزه بدهیم؟ خیلی لذت‌بخش است که آدم کاری بکند که خودش از خودش راضی باشد بنابراین می‌توانیم بعد از مدتی که به ورزش کردن عادت کردیم چیزی را که دوست داریم به خود هدیه بدهیم.


10.به اثرات مفید ورزش دقت کنید.


توجه داشته باشید که ورزش اثرات بسیار مفیدی در زندگی روزمره شما خواهد داشت . شما می‌توانید با استرس‌ها به راحتی مقابله کنید ، مشکلات خود را راحت تر حل کنید ، از خوردن غذا لذت بیشتری ببرید و تمایل بیشتری نسبت به غذاهای گوناگون پیدا ‌کنید . به این ترتیب کیفیت زندگی شما به مراتب بهتر می‌شود.



ورزشی را انتخاب کنیم که از انجام آن لذت می‌بریم و تکرار آن برای ما قابل اجرا و عملی باشد:همه ما باید سعی کنیم به ورزش کردن عادت کنیم و یاد بگیریم که ورزش کردن هم مثل مسواک زدن،غذا خوردن و مدرسه رفتن،قسمتی از وقت روزانه ما را به خود اختصاص بدهد.پس باید ورزشی را که دوست داریم و از آن لذت می‌بریم انتخاب کنیم،می‌توانیم دوچرخه‌سورای را انتخاب کنیم.برخی افراد به اشتباه فقط یک نوع ورزش خاص را انتخاب می‌کنند و مدتی هم به انجام آن می‌پردازند برای مثال اسکی،گلف،تنیس،شنا... ولی پس از مدتی به علت تغییر فصل سال،هزینه زیاد تهیه لوازم ورزشی و راه دور منزل تا سالن ورزشی مجبور می‌شوند آن ورزش را ترک کنند و به فراموشی بسپرند.پس سعی کنیم ورزشی را انتخاب کنیم که به راحتی قادریم آن را انجام بدهیم تا برایمان دردسر ایجاد نکند.


11.اگر در اول کار موفق نشدید ...


شانس اینکه دوباره ورزش را از نو آغاز کنید نامحدود است.
اگر ورزش را ول کرده اید و هفته ها از انجام آن شانه خالی می کنید، دوباره تلاش کنید. وقتی تمرین روزانه تان را به پایان رساندید، مطمئناً از اینکه دوباره ورزش را شروع کرده اید، خوشحال و راضی خواهید بود.


منابع:

http://ibanoo.ir/

خبرگزاری فارس

bartarinha.ir

http://www.zibabanoo.com

خبرگزاری ایسنا

http://www.beytoote.com/


پایگاه ارتباطی:ahaad4@ahaad.ir



 

مؤید و پیروز باشید.







نام:
ايميل: