آخرین مطالب

پنجشنبه 7 اسفند 1393
14:21


ایجاد انگیزه برای شروع ورزش


بارها پیش آمده است که با خود می گوییم بهتر است ورزش کنم، و یا به اهمیت و فواید آن فکر می کنیم. اما مدام برای آن بهانه می آوریم و یا اراده کافی برای وارد عمل شدن را در خود پیدا نمی کنیم. تنها، وجدان خود را عذاب می دهیم بی آنکه برایش اقدامی بکنیم. اما هر مشکلی راه حلی دارد.



دلیل اینکه خیلی از ما زیاد به ورزش تمایل نداریم مانوس نبودن با آن است.

ورزش نه تنها بر طول عمر می‌افزاید ، بلکه باعث می‌شود کیفیت زندگی بهتر شود و احساس بهتری در طول دوران زندگی داشته باشیم .۶۰ درصد از مردم اضافه وزن دارند . این امر حاکی از آن است که انجام حرکات ورزشی برای ما مشکل است . مطالعات نشان داده اند کسانی که به ورزش علاقه دارند ، خیلی راحت و بدون مشکل می‌توانند حرکات ورزشی را انجام دهند . بنابراین قدم اول برای ورزش کردن این است که چگونه آن را دوست بداریم.

راه های ایجاد انگیزه:

1.هدفتان را مشخص کنید

برای دستیابی به هر چیزی که دوست دارید باید ابتدا هدفتان را مشخص کنید.آیا می خواهید خوش فرم باشید ؟ به سمت آن حرکت کنید. برنامه غذایی خود رااز قند ها، مواد غذایی بی بهره خالی کنید . دستگاه های ورزشی بگیرید ویا به باشگاه بروید . وقت ندارید؟ پس یک طناب ، دمبل و حلقه بخرید . اگر بخواهید همه چیز امکانپذیر است

 

2.تعیین وقت برای ورزش


سخت ترین کار در ورزش ، برنامه ریزی برای آن است . در زندگی ما همیشه کار بر ورزش اولویت دارد ورزش فقط برای اوقات فراغت است . اما چه کسی در این زمانه اوقات فراغت و بیکاری دارد ؟ قدم اول این است که
۳۰ دقیقه از وقت تان را سه بار در هفته فقط به ورزش اختصاص دهید

 

3.برنامه ی خود را در یک محل قابل دیدن بچسبانید

 

اگر برنامه ی ورزشی خود را در یک مکان اصلی بچسبانید، مدام به شما یادآوری خواهد کرد به برنامه پای بند بمانید. حتماً در برنامه ی خود ۱-۲ روز استراحت قرار دهید تا ماهیچه ها بتوانند بازسازی شوند و فرصتی برای استراحت و بازیابی خود داشته باشید. هم چنین این برنامه باید قابل انجام و شدنی باشد تا بتوانید به آن عمل کنید. به یاد داشته باشید کسانی که برنامه های خیلی بلند پروازانه برای خود تعیین می کنند معمولاً نمی توانند به آن پای بند بمانند. پس آنچه برای شما و سطح ورزشی تان بهترین است انجام دهید.

4.شروع ورزش

در مرحله بعدی ، ورزشی را که دوست دارید ، شروع کنید . بعضی افراد ورزش‌های گروهی را ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر از ورزش های انفرادی لذت می‌برند . عده‌ای هم هستند که ورزش کردن در خانه را می‌پسندند . شما می‌توانید آنچه را دوست دارید انتخاب کنید . در این مرحله باید یک حداقل زمان را برای ورزش تعیین کنید. مثلا شما باید خود را موظف کنید سه بار در هفته و هر بار نیم ساعت ورزش کنید. حتی اگر بیمار شدید ، مسافرت رفتید یا به شدت گرفتار بودید ، می‌توانید در این ساعات تعیین شده حرکات سبک کششی را انجام دهید یا قدم بزنید ، اما این وقت را به کار دیگری اختصاص ندهید ، به هر حال از حداقل زمانی که برای ورزش در هفته تعیین کرده اید ، کمتر ورزش نکنید.

5.لباس و ست ورزشی جدید بخرید.


می خواهید برای ورزش کردن انگیزه پیدا کنید؟ یک دست لباس ورزشی قشنگ و جدید بخرید

- اما یادتان باشد اگر قرار است آن را در ماشین یا توی کمد بگذارید، فایده ای ندارد. لباس ها را جلوی چشمتان قرار دهید. آن را روی تخت خواب، میز و یا حتی روی کابینت آشپزخانه بگذارید، آنقدر آزارتان دهد تا مجبور شوید آن را بپوشید.

ادامه دارد

منابع:

http://ibanoo.ir/

خبرگزاری فارس

bartarinha.ir

http://www.zibabanoo.com

خبرگزاری ایسنا

http://www.beytoote.com/

پایگاه ارتباطی:ahaad4@ahaad.ir



 

مؤید و پیروز باشید.





نام:
ايميل: